2014. január 5., vasárnap

Kínai súlyemelés 2

Az első rész. (Ennek a bejegyzésnek a lényege. A legtöbb oldalon azzal találkozni, hogy maximumon vagy nagyon közel a maximumhoz edzenek a kínai súlyemelők. Ehhez azonban nagyon jó regenerációs programra van szükség. Tehát a régi bolgár iskolához hasonlít a mai kínai iskola.)


Manapság a kínai olimpiai súlyemelők kis túlzással a legjobbak. Az elmúlt években pár cikk megjelent az edzésükkel kapcsolatban. Ezeket azért fenntartással kezeltem. 

Az all things gym oldal -ami önmagában hiteles- elkezdte közzétenni Larry kínai súlyemelő edzőknél... tett látogatását illetve az ottani tapasztalatait. Jelenleg ennél hitelesebb cikket nem ismerek. (Annyival azért kiegészíteném, hogy Kínában rengeteg ember közül tudnak választani.) Az első rész már felkerült az oldalra:
Amit kiemelek:
A technikai tanácsok például feszes hát stb. nem új technikai elemek. 
A szakítás első és második húzása. Itt sem találtam semmi újat. A súlyt a testhez közel kell húzni. Majd a szakítás fejlesztésére ajánl pár gyakorlatot például magasra húzás (vagy széles kiállás kinek melyik szakmai kifejezés tetszik)....
Hátul guggolás. (Anno belinkeltem pár Vasiliev Alexeev megjegyzést a guggolással kapcsolatban. Ezért én inkább az elől guggolás híve vagyok.) Fang edző szerint az egy ismétléses maximum 80-85 %-val kell 8-10 sorozatot 3-5 ismétléssel végrehajtani hetente 2-3 alkalommal. A volume-t - sorozat szám szorozva ismétlésszámmal- jó mércének tartja a láb erő fejlesztésre. Itt a technikára is kitérnek. Megmondom őszintén ezt nem értettem. Azok alapján amit kivettem nem tűnik újdonságnak.
Ami kicsit új. "A súlyemelőknek testépítő gyakorlatokat kell végrehajtani a szakítás és a felvétel-lökés gyakorlatok fejlesztésére." Minden edzés végén 1-2 kis izomcsoportot kell így edzeni. Például tricepsznyújtás. Csak egy gyakorlat. 6 sorozat és annyi ismétlés amennyi lehetséges. Tetszőleges súllyal, amit jónak érzel.
A súlyemelő alapelvek -ezek sem újak: gyorsan, szűken (közel a testhez), alacsonyan és egyensúly. 
A súlyemelő gyakorlatok végrehajtásánál minden ismétlésnek tökéletesnek kell lenni, A súlyok és az ismétlésszámok kiválasztásánál nagy hangsúlyt fektetnek az autoregulációra. (Tehát az atlétára bízzák. Kicsit többet erről a tesztoszteron oldalon.) Azt ígéri erről később többet fog írni.
Az edzést kis futás zárta kinn a kertben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Kettlebell hírek, május első hete

Artem 32 kg-os bellel helyből gömbbel felfelé szakítás egy lábon állva.  Valamint feltöltött egy videót amelyen 70 kg-os rúddal egykezes sza...