2013. március 23., szombat

Második WKC tesztem

Nem szoktam itt hirdetni, de most itt -is- megteszem. Eladó Gusztáv lovam. 10 éves, sütéssel, lóútlevéllel rendelkezik. Veszettség és tetanusz oltása van. Kupecek kíméljenek. Lovasíjászok, több lóval és rideg tartással rendelkezők előnyben. (Most egy kis szünetet akarok tartani. Belefáradtam.) Az alábbi email címen lehet érdeklődni: attilabajzath@gmail.com

Most - végig 24 kg-ot használtam:
Felvétel: 103 ismétlés, 309 pont.
Felvétel és katonai nyomás: 47 ismétlés, 141 pont.
Lökés: 72 ismétlés, 216 pont.
Fél szakítás (lefelé a tartóba lehozod a súlyt): 63 ismétlés, 189. (Itt közben egy telefont le kellett bonyolítanom.)
Láblökéses nyomás: 52 ismétlés, 156 pont.
Az eredményt nem annyira fogadom el, mivel miután elértem a kitűzött ismétlésszámot -percen belül- letettem a súly. Elvileg végig a 6 perc alatt nem lehetne letenni. Persze olyan eset is előfordult amikor elértem az engedélyezett maxot, ebben az esetben a maradék időben lelehet tenni a súlyt...
Összesen 1011 pont. Amivel a jó kategóriába kerültem. Tavalyhoz képest egy szinttel magasabbra. (Mindegyik részben sokat fejlődtem.) 

8 megjegyzés:

  1. Hali!

    Én a videón Fedorenko által elmondottakból azt szűrtem le, hogy a 6 perc van maximálisan egy gyakorlatra. Ha elérjük az engedélyezett aktuális maximum ismétlést, akkor le kell tenni (és az esetlegesen a 6 percből megmaradt időt extra pihenőként kell felhasználni) illetve, ha már kiesik az ember gyerekének a kezéből, akkor meg nincs mit tenni, le kell tenni (mert már úgyis leesett) és vége az aktuális gyakorlatnak. De ekkor a letételtől számít az 5 perc pihenő. Bár - mivel ebből rendeznek versenyeket is, ahol 1500 pont körül vannak az érmesek - ott biztosan egyszerre indítják az egyes versenyszámokat, azaz aki hamarabb leteszi (mert egyszerűen kiesik már a kezéből) ugyanúgy extra pihihez jut, mint aki maxra vitte az adott gyakorlatot.

    Mondjuk, aki ilyen versenyen indul, az tuti nem teszi le hamarabb, hanem inkább kisebb golyót választ.

    Apropó 5 perc pihenő: ezeket betartottad a gyakorlatok között? A kiírás szerint 5 perc pihi után jön a következő...

    A közeljövőben én is letolom egy biztonsági @24-es golyóval. ott képet kapok róla, hogy melyiknél lehetne esetleg nagyobb golyót - vagy kisebbet :-( - használni.

    Bár azért az általunk használt technika nem kimondottan kedvez a hosszútávú feladatsoroknak, a girja sport meg ugye pont a mennyiségre megy rá, a lehető legtakarékosabb üzemmódban. De sebaj, úgyis csak magunkkal tolunk ki...

    VálaszTörlés
  2. Ja és még egy kérdés: írtad, hogy „olyan eset is előfordult amikor elértem az engedélyezett maxot”. Azt hol és melyikben, mert a leírt számaid azért messze vannak a maxtól. Vagy a régebbi próba során volt ez?

    VálaszTörlés
  3. http://asianomad.blogspot.hu/2012/02/wkc-teszt.html
    Például felvétel max 20 rpm (reps per minute) Itt 3 alkalommal is elértem a percen belül a 20 ismétlést így maradt 10-15 s pihenőm a percből. Ekkor letettem a súlyt.
    A 6 perc után betartottam az 5 perc pihenőt. Amit ezen bejegyzésben belinkeltem ott nem találok olyat, hogy ha leteszem a súlyt onnét indul az öt perc pihenő. Viszont nagyon logikus -hisz a 6 perc alatt nem lehet letenni a súlyt. Ezt a szabályt a jövőben a következő tesztnél használom.
    Így van magunknak csináljuk. Nekem ezzel a teszttel eddig csak pozitív élményem van. Legelső alkalommal és most is nagyon jól éreztem magam utána. Szóval nagyon jól esik.
    Annyi a hibája, hogy nem veszi figyelembe a testsúlyt. Viszont ha indítanak versenyt ebből -erről nem is tudtam- akkor gondolom súlykategóriánként vannak a csoportok, díjazások.

    VálaszTörlés
  4. 1300 pont környékét tippelek neked. :)

    VálaszTörlés
  5. Hali!

    Gyakorlat közben nem lehet letenni a súlyt. A percenkénti ismétlésszám nincs előírva, csak ki lehet számolni, hogy például 120-as max esetén percenként 20-at kell ahhoz teljesíteni, hogy meglegyen a max. De ezt elérve NEM lehet lerakni a súlyt, mert az bizony extra pihenő. Ami nem engedélyezett.
    Súlyletétel esetén egyébként Fedorenko az ismertető videóban azt mondja, hogy nem lehet visszavenni, azaz a gyakorlat kész. Amennyi addig sikerült, annyi van.

    A http://worldkettlebellclub.com címen nagyon sok érdekesség látható és olvashatóak versenyeredmények is!

    Kemény szabályok, látszik a girja sport benne. :-)

    VálaszTörlés
  6. Amit belinkeltem a blogomra anno oda van írva, hogy ha megvan az elért ismétlésszám élvezd a plusz pihenőt.
    Szétnézek az oldalon.

    VálaszTörlés
  7. Hali

    De ez az adott gyakorlatra vonatkozó maximális ismétlésszámra vonatkozik. Senki nem beszél ott max/perc értékekről, azaz pl. 120/6=20 ismétlés/percről. Ezt már szerintem csak Te számoltad ki, hogy tudd mihez tartani magadat. Én is kiszámoltam, mert eleve maximális ismétlésszámra mentem a 6 perces menetekben és jó viszonyítási alap volt menet közben, hogy meglesz-e a maximális mennyiség.

    Ha megvan a 6 perces gyakorlatra vonatkozó maximális ismétlés és még marad idő a 6 percből, akkor jöhet az extra pihi. Egyébként nem lehet lerakni. Vagyis le lehet, de akkor vége: nem lehet ismét felvenni. Menet közben letéve a golyót nagyon jól lehet regenerálódni.

    Szóval nyomhatod újra :-) Á, nem kell, a testsúlyodhoz képest ez a mostani is (a letételekkel együtt) nagyon jó eredmény! Gratula!

    VálaszTörlés
  8. Amúgy szimpatikusabb nekem letétel nélkül a 6 perc. Ha meg azon belül leteszem akkor indul az öt perc pihenő.
    Majd jó pár hónap múlva ismét megpróbálom. A telefon -is- közbeszólt.
    Köszi!

    VálaszTörlés

Kettlebell hírek, április

  És a 8. napon megteremtette a kettlebellt (Forrás: fb, Moses Dungca) Érdekes súlyzó az előtérben Lenti képekről azt írják   Elce Lipeckoj ...